Тепер Call of Duty належить Microsoft: як так сталося?

10:18

Откройте “Вечерний Николаев” в Google News и  Телеграм-канале

Світлина Peter Morgan/AP

Управління з питань конкуренції та ринків Великої Британії (CMA) нещодавно схвалило придбання компанією «Microsoft» компанії «Activision Blizzard» та каталогу її найпопулярніших ігор, разом із Call of Duty, Diablo та інших.

Дворічна боротьба «Microsoft» з регуляторами (Федеральною торговою комісією США та CMA) за придбання ігрового велетня за рекордні 68,7 мільярда доларів завершилася 13 жовтня 2023 року.

Після того, як у квітні 2023 року угоду відхилили, її переглянули задля задоволення вимог британського регулятора щодо пов’язаних із монополією питань.

Упродовж цього процесу було все, і судові позови, і протести геймерів, тож пропонуємо зануритися в історію купівлі «Activision Blizzard», аби розібратися, скільки разів угода ледь не зривалася і як компаніям врешті-решт вдалося дійти згоди між собою та між регулювальними органами.

 

Як усе починалося

Під час пандемії ігри стали одним із найкращих способів порятунку від нудьги, коли всі сиділи по домівках, тому все більше людей шукали відеоігри, консолі, новинки та онлайн-казино.

Люди хотіли насолоди в межах домівки, і фахівці «Microsoft» змогли прочитати між рядків це бажання. Оскільки консоль Xbox «Microsoft» є безпосереднім конкурентом PlayStation від «Sony», фахівці американського велетня воліли мати одні з найпопулярніших ігор у світі. 

Після придбань кількох провідних студій під приціл «Microsoft» потрапила «Activision Blizzard». Але угода мала укладатися на таких умовах, які б пом’якшували процес поглинання та тримали регуляторів, які пильнували монополію, на відстані.

 

Позови та протести

Від самого початку представники органів регулювання подавали позови та організовували протести, а конкуренти «Microsoft» побоювалися, що після злиття ігри «Activision Blizzard» будуть пропонуватися лише на Xbox, а майбутня монополія суттєво позначиться на ігровому процесі власників PlayStation.

Ще в січні 2022 року «Sony» відхилила пропозицію Microsoft зберегти кілька найпопулярніших ігор «Activision Blizzard», зокрема Call of Duty, на PlayStation до 2027 року. Подальші перемовини між «Microsoft» та «Sony» не дали жодних результатів.

Колишній генеральний директор «Sony» за напрямом PlayStation Джим Райан стверджував, що «Microsoft» вирішила залишити на PlayStation старіші та популярніші ігри. Він навіть навів приклад Overwatch, поточна версія якої була в переліку, але Overwatch 2 вже не було.

 

Свободу Call of Duty!

Світлина Onur Binay/Unsplash

Не залишилися осторонь цієї суперечки й геймери Call of Duty. Одні не переймалися долею платформ, на яких вони грали в улюблені відеоігри, але інші хотіли грати в них лише на PlayStation.

Вони не бажали перенесення ігор в інше місце через побоювання, що ігровий процес зміниться. Група відео геймерів із Чикаго навіть подала позов до суду, де стверджувала, що придбання «Microsoft» зашкодить іграм.

Протестувальники додавали, що такий крок обмежить споживачів, скоротить можливості випуску продукції, підвищить ціни й позбавить конкурентних можливостей інші компанії, на кшталт «Sony».

 

Нарешті придбання

У відповідь на занепокоєння «Microsoft» суттєво змінила текст угоди — від ексклюзивних прав на випуск ігор «Activision Blizzard» на Xbox Cloud Gaming довелося відмовитися.

Також зник ексклюзивний контроль над ліцензуванням ігор «Activision Blizz» для сервісів конкурентів. Крім того, фахівці «Microsoft» запропонували угоду про передачу «Ubisoft» прав на хмарну трансляцію наявних і нових ігор «Activision Blizzard» упродовж 15 років.

Така угода дала б хмарним ігровим сервісам змогу пропонувати ці ігри гравцям, які не користуються Windows.

Такі зміни дали «Microsoft» змогу домогтися схвалення угоди британським регулятором, адже представники CMA наголошували на важливості збереження конкуренції, інновацій та вибору в хмарних іграх.

Після схвалення «Microsoft» здобула доступ до таких гучних ігор, як Call of Duty, World of Warcraft та Diablo. Також були реалізовані суттєві кроки для організації хмарних трансляцій у Європейському економічному просторі на виконання зобов’язання «Microsoft» перед Європейською комісією.

 

Реакція Sony на злиття

Придбання «Microsoft» «Activision Blizzard» може змусити «Sony» докладати більше зусиль, аби випускати власні унікальні ігри на ПК. Наприклад, на ПК уже почали з’являтися такі ігри, як «The Last of Us», «Uncharted», «God of War» та серія «Horizon».

Це остання спроба керівництва «Sony» створити конкуренцію з Game Pass від Xbox після поглинання. Але «Sony» може також залишити свої ігри лише на PlayStation, аби зберегти свою частку ринку.

 

Що далі?

Придбання, ймовірно, вплине на ігрову індустрію та конкуренцію між консолями та комп’ютерними іграми. Володіння «Microsoft» основними об’єктами інтелектуальної власності може спонукати власників PlayStation замислитися над придбанням Xbox або Game Pass. Це також чинить тиск на компанію «Sony», яка вимушена розширювати асортимент власних ігор.

Аби конкурувати з Game Pass чи зберегти ексклюзивність і стимулювати продажі PlayStation у майбутньому, ми можемо стати свідками появи на ПК раніше ексклюзивних для PlayStation ігор. Генеральний директор «Microsoft Gaming» Філ Спенсер сказав, що він завжди захоплювався роботою «Activision Blizzard» і «King», і для нього велика честь вітати їх в екосистемі Xbox.

Буде цікаво побачити нові високоякісні ігри від «Xbox Studios». Ентузіасти PlayStation можуть захотіти придбати консоль Xbox як додаткову ігрову платформу, щоби мати можливість насолоджуватися всесвітньо відомим шутером від першої особи «Call of Duty» та іншими шалено популярними іграми.