Національний банк України (НБУ) з сьогоднішнього дня, 5 серпня, посилив вимоги щодо поведінки колекторів. Зокрема, заборонили зустрічатися з боржником за місцем його роботи, а також використовувати дані з його телефонної книги та журналу дзвінків.
Рішення ухвалили через численні скарги на “вибивачів боргів”, повідомила прес-служба НБУ, пише OBOZREVATEL. “Метою цього кроку є захист прав споживачів та інших осіб через забезпечення відповідального ставлення з боку кредитодавця, нового кредитора чи колектора”, – наголосили в Нацбанку.
Список етичних вимог до колекторів поповнився такими пунктами:
- забороняється отримувати згоду споживача на обробку даних його телефонного довідника та журналу дзвінків для врегулювання простроченої заборгованості;
- зустрічі зі споживачем повинні проходити добровільно – після отримання окремої згоди на проведення кожної з них;
- забороняється зустрічатися за місцем роботи боржника;
- врегульовано питання передачі даних третіх осіб: “Якщо споживач надає персональні дані третіх осіб, зокрема близьких, це не означає їхньої безпосередньої згоди на взаємодію. Вони мають надати такий дозвіл самостійно”.
При цьому НБУ нагадали: споживачі мають право фіксувати неправомірну взаємодію. Дані надалі можна передати Нацбанку та використовувати при перевірці дотримання вимог щодо етичної поведінки.