Санкції працюють: виробництво російської “Лади” переїжджає в Узбекістан

18:12

Откройте “Вечерний Николаев” в Google News и  Телеграм-канале

Автомобиль, снег, зима, шины, гололед, зимняя резина, погода

Найбільший російський автовиробник “АвтоВАЗ”, який стикається з нестачею запчастин через запроваджені проти Росії санкції, планує організувати виробництво найновішої моделі автомобіля Lada в Узбекистані.

Про це заявив президент компанії Максим Соколов у ході міжнародної промислової виставки “Іннопром. Центральна Азія”, повідомляє РБК.

“Вже зараз ми спільно з нашим партнером розглядаємо активно найближчі плани відновлення збірки наших автомобілів. Причому це буде флагманська модель – Lada Vesta нового покоління”, – розповів Соколов.

Він додав, що надалі “АвтоВАЗ” планує збільшити рівень локалізації автомобілів в Узбекистані. Машини зварюватимуть і фарбуватимуть на місці, переговори з партнерами щодо цього також вже ведуться.

“АвтоВАЗ” оголосив про початок виробництва Lada Vesta нового покоління в Тольятті на початку березня цього року. Однак у продажу ці авто досі не з’явилися, а наприкінці березня “АвтоВАЗ” оголосив, що вимушено відправить працівників свого заводу у Тольятті у відпустку раніше плану через неможливість налагодити постачання комплектуючих для виробництва автомобілів Lada.

Нагадаємо, переважна більшість світових автовиробників, за винятком китайських, припинили роботу в Росії після повномасштабного воєнного вторгнення в Україну у лютому минулого року.

Водночас російські виробники не можуть повноцінно працювати без імпортних комплектуючих. Наприклад, з кінця минулого року модельний ряд автомобілів найбільшого російського виробника – “АвтоВАЗу” – був доступний лише у кількох кольорах через дефіцит імпортної фарби.

При цьому президент “АвтоВАЗу” Максим Соколов нарікав, що продажі автомобілів у Росії з середини лютого почали падати, водночас частка китайських авто на російському ринку зростає.

За підсумками 2022 року у Росії було вироблено 450 тисяч легкових автомобілів, що на 67% менше, порівняно з попереднім роком. За даними Росстату, обсяг виробництва легкових авто у РФ минулого року також став найнижчим за історію спостережень. Для порівняння, менше 450 тис. легкових автомобілів вироблялося у СРСР на початку 1970-х років.

Раніше стало відомо, що російський “АвтоВАЗ” показав дилерам “новий” кросовер Lada X-Cross 5, який почнуть випускати на колишньому заводі Nissan у Санкт-Петербурзі. Зовні машина повністю ідентична моделі китайського автовиробника FAW Bestune T77. Офіційно цю інформацію в “АвтоВАЗі” не коментують.

Наприкінці березня FAW Bestune T77 помітили на території НТЦ “АвтоВАЗу” в Тольятті, тоді ж у ряду московських автодилерів ця модель зникла з продажу. Втім російський постачальник FAW запевнив, що продажі цієї моделі відновлять у квітні.

Російський АвтоВАЗ показав нову модель Lada – це копія китайського автомобіля 01

Раніше китайські автомобілі під власним брендом у Росії почав збирати “Москвич”, запущений на потужностях російських підприємств Renault. На “Москвичі” випускаються моделі, що повторюють машини JAC, але офіційно це ніколи не підтверджувалося. 

Нагадаємо, переважна більшість світових автовиробників, за винятком китайських, припинили роботу в Росії після повномасштабного воєнного вторгнення в Україну у лютому минулого року.

Водночас російські виробники не можуть повноцінно працювати без імпортних комплектуючих. Наприклад, з кінця минулого року модельний ряд автомобілів найбільшого російського виробника – “АвтоВАЗу” – був доступний лише у кількох кольорах через дефіцит імпортної фарби.