![fTKi2IK_kTQT](https://vn.mk.ua/wp-content/uploads/2024/05/ftki2ik_ktqt-678x381.jpg)
Про це розповів на своїй сторінці у фейсбуці наш городянин Evgen Gomonjuk.
– Знайшов цікаву фотографію серед нещодавно оцифрованих світлин з фондів Миколаївський обласний краєзнавчий музей. Фото атрибутовано як «1916 рік. Миколаївське товариство із співробітниками датської електричної компанії «Християн та Нільсен» на дачі у Широкій Балці…».
![](https://vn.mk.ua/wp-content/uploads/2024/05/441524271_8282093921807165_1290888361611082617_n-663x509.jpg)
Цікаво, що Christiani & Nielsen є всесвітньо відомою данською будівельною та консалтинговою компанією з повним рівнем електричних і механічних інженерних послуг. Компанія була заснована Рудольфом Крістіані, данським інженером-будівельником, і Аге Нільсеном, капітаном Королівського флоту Данії, у Копенгагені в 1904 році для будівництва мостів, морських споруд та інших залізобетонних конструкцій, а також була піонером у створенні пальових фундаментів, набережних, арочних мостів і підводних тунелів.
Окрім цього, данська компанія мала свій філіал в тодішній імперії. Брала участь в проектуванні й будівництві залізничної естакади Фінляндського мосту (1911-1913) у Петрограді і в реконструкції причалу (1914), можливо, саме у Миколаєві (каталог компанії, на жаль, не розкриває локацію).
До чого тут Миколаїв? Навіть, якщо миколаївський причал будували не данці, то їх точно могла зацікавити продукція
акціонерного товариства Миколаївських заводів та верфей (він же завод «Наваль»), що був збудований на інвестиції з Бельгії. Тому на фото, ймовірно, двоє з чотирьох чоловіків є представниками «миколаївського товариства», інші двоє – данські інвестори. Завод «Наваль» мав свою ливарню й окрім суднобудування активно виготовляв металеві конструкції для залізничних мостів, залізничні вагони, трамваї тощо.
![🚢](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t3f/1/16/1f6a2.png)
Власне, данські підприємці з компанія Christiani & Nielsen на фото, скоріше за все, мали за субпідрядників миколаївських корабелів. Можливо, тут, у Миколаєві, відливалась частина продукції з чавуну і сталі для будівельних проектів данців. Тим більше, що поруч активно розвивався морський торгівельний порт, а у цей час спостерігався бум на залізничне будівництво по всій Європі.