Канадські учені: інтелектуальний рівень студентів університетів знизився проти того, яким він був 70-80 років тому

23:05

Откройте “Вечерний Николаев” в Google News и  Телеграм-канале

Дослідники заявили, що викладачі унаверситетів мають зрозуміти: студентів більше не можна назвати якимись особливо обдарованими людьми, а тому необхідно скоригувати навчальні плани та академічні стандарти. Про це пише видання “Главком”.

Студенти перестали бути розумнішими за інших членів суспільства. Вчені з Канади дізналися, що інтелектуальний рівень студентів університетів знизився проти того, яким він був 70-80 років тому. Відтепер IQ студентів приблизно на тому ж рівні, що й у населення загалом.

Вчені з університетів Канади вирішили «оновити» ці дані. Своє дослідження вони опублікували у журналі Frontiers in Psychology. Автори провели метааналіз середніх показників IQ вибірок студентів коледжів та університетів, які були протестовані за допомогою шкали інтелекту Векслера з 1939 по 2022 рік. Дослідники з’ясували, що рівень IQ бакалаврів сьогодні перебуває в середньому на рівні 102 балів і, більш того, знижується приблизно на 0,2 бали щорічно. Планка інтелектуальних здібностей студентів, ясна річ, значно відрізняється  – залежно від навчального закладу.

Ці висновки, на думку дослідників, мають далекі перспективи. Вони вважають, що викладачі унаверситетів мають зрозуміти: студентів більше не можна назвати якимись особливо обдарованими людьми, а тому необхідно скоригувати навчальні плани та академічні стандарти.

По-друге, і роботодавцям варто врахувати, що вища освіта вже не вважається ознакою здібнішого розуму. Самим студентам необхідно усвідомити, що вступ до університету відтепер не можна назвати запрошенням приєднатися до якоїсь елітної групи.

Додамо, що тести визначення коефіцієнта інтелекту регулярно піддаються критиці з боку психологів і наукового співтовариства загалом. Так, знаменитий тест Айзенка дає високу оцінку відповідям людей із «усередненим» мисленням, тоді як справді видатна людина, ймовірно, дасть більш авторське та креативне вирішення того чи іншого завдання.