Скільки коштує обновка для миколаївських вулиць

20:51

Откройте “Вечерний Николаев” в Google News и  Телеграм-канале

У центрі Миколаєва комунальники замінюють пішохідне огородження. Попри обурення та нарікання місцевих мешканців щодо «заміни залізного паркану на більш залізний», роботи продовжуються. З цим питанням розібралось видання Nikcenter. Що відбувається та скільки коштує обновка для миколаївських вулиць.

Заміна окремих ділянок паркану, що відгороджує тротуари від проїзної частини вулиці, наразі відбувається по проспекту Центральному. Роботи привернули увагу мешканців та обурене обговорення у соцмережах. Як зʼясував Nikcenter, це – лише початок робіт з приведення до стандартів 10 тисяч погонних метрів пішохідного огородження.

Про це журналісту Nikcenter розповів директор комунального спеціалізованого монтажно-експлуатаційного підприємства (КСМЕП) Григорій Патока.

«Старе огородження не відповідає вимогам ДСТУ. За розрахунками, у місті потребують заміни 10 тисяч погонних метрів. Заміна планується на ділянках, визначених відповідно до схеми дорожнього руху. На проспекті Центральному, це обличчя міста, міняли секції, де огорожа була зламана, де люди перестрибували на проїжджу частину. Я постійно отримую приписи від патрульних, тому вирішили не витрачати час та кошти на ремонт, а одразу встановити нові секції», – розповів Григорій Патока.

За його словами, на проспекті замінено максимум 80 метрів огорожі. Більш масштабні оновлення парканів будуть на вулицях Велика Морська та Нікольська, а також там, де велика концентрація ДТП.

Директор КСМЕП запевнив, що нове огородження сертифіковане, виготовлене за архетипом, затвердженим департаментом архітектури Миколаївської міськради.

КСМЕП ще восени минулого року провів тендер на закупівлю 1540 секцій пішохідного огородження. У конкурсі взяли участь 4 фірми, перемогло запорізьке ТОВ «Югсталь», що запропонувало найнижчу ціну – 8 мільйонів 898 тисяч гривень. Комунальники розрахувалися з постачальником ще минулого року.

За угодою, КСМЕП отримав 1540 секцій пішохідного огородження, довжиною 2 метри кожна, та 1550 штук стійок. Загалом пара секція+стійка обійшлася місту у 5,8 тис. гривень.

Оскільки конструкції виробляли за власним миколаївським архетипом, знайти точно таке огородження не вдалося.

Однак на сайті постачальника, ТОВ “Югсталь”, пішохідні огородження пропонують по 1650 грн за штуку. Виробляють їх усі за єдиним ДСТУ 8751:2017, відповідно, розміри стійок та секцій, внутрішніх клітинок мають співпадати.

А от ціна “миколаївського архетипу” виявляється більш ніж вдвічі вищою.

Отримана торік партія дозволить встановити тротуарні паркани на трьох тисячах погонних метрах. Тобто 9 мільйонів вистачило лише на третину від запланованого оновлення тротуарної огорожі. Також до вартості парканів слід додати витрати на пальне, зарплати робітників тощо.

Зауважимо, що Миколаїв торік активно вкладав кошти у безпеку дорожнього руху. Так, у жовтні КСМЕП придбав у ТОВ КС «Електро Груп» 1750 метрів дорожнього огородження бар’єрного типу, так званих «відбійників» на 5,8 млн грн.

Нагадаємо, Григорій Патока раніше очолював управління капітального будівництва Миколаївської мськради. У січні 2021 році поліція провела обшуки в управлінні та домівці Патоки за справою щодо можливого привласнення бюджетних кошів на ремонтах дитсадків та амбулаторій. Раніше Nikcenter у розслідуванні “Управління капітального розкрадання” встановив, що пов’язані з керівником УКСу фірми отримал підрядів на 11 млн грн.