“Нам є, про що говорити і чим пишатися”: на Миколаївщині визначають символи регіону

12:16

Откройте “Вечерний Николаев” в Google News и  Телеграм-канале

Понад 110 людей протягом трьох днів обговорювали символи, об’єкти та події, що ідентифікують Миколаївську область. У проєкті “Ідентичність Миколаївщини: минуле, сучасне і майбутнє” із 17 по 19 квітня консультувались з представниками різних напрямків.

Про це  Суспільному розповіла менеджерка проєкту Руслана Сікаленко.

За її словами, проєкт реалізує громадська організація “Центр навчання та освіти дорослих “Південь” у партнерстві з управлінням з питань туризму та курортів обласної військової адміністрації.

Проєкт спрямований на те, щоб визначити і закріпити комплекс символів, об’єктів та подій, що ідентифікують Миколаївщину як унікальний та неповторний регіон України.

Учасники проєкту з експертами обговорювали також проблеми, що заважають популяризації визначних об’єктів історії та культури Миколаївщини, каже менеджерка проєкту.

“Ми говорили про те, що у нас немає гільдії екскурсоводів, а у цьому є велика потреба. У нас найбільше відпрацьовують якісь туристичні агенції або музей наш краєзнавчий, але, наприклад, представники суднобудівного музею говорять, що до них зараз приходять багато іноземців і запитують: “А ви можете нас поводити містом? А ви можете показати?” Вони говорять: “Ні, ми ось тут працюємо, ми не можемо вийти”. А потреба дійсно існує і хочеться, щоб у нас все було на високому рівні, як в інших містах нашої України. І, тому що нам є, про що говорити, нам є чим пишатися”, — сказала Руслана Сікаленко.

Консультувались з науковцями, освітянами, діячами культури, посадовцями органів влади, підприємцями, журналістами та активістами громадських організацій. Асистентка керівниці проєкту Дар’я Фрич-Алчина говорить, що участь у консультаціях – це інтелектуальна робота, тому декого запрошували індивідуально.

“У деяких групах було більше експертів, ніж ми очікували. Наприклад представники влади приїхали з багатьох районів. Найменше було людей з бізнесу, але ми це розуміли, тому що бізнес цінує свій час”, — зауважила Дар’я Фрич-Алчина.

Для участі у консультаціях зареєструвалися 12 представників медіа та пресслужб. Завідувачка сектору пресслужби Миколаївської обласної військової адміністрації Наталя Грудова говорить, що проєкт “Ідентичність Миколаївщини” важливий для популяризації області в Україні та світі.

Після повномасштабного вторгнення люди нарешті замислились: хто вони є, що вони мають коріння, мають свої цінності.

“Коли ми у групі обговорювали символи Миколаївщини, деякі думки збіглися, що це море, степ, люди, які вірять у перемогу, вірять у власні сили. Ми також говорили про Таврійський розпис, як його можна популяризувати, придумали декілька ідей. Наприклад, роздача шкарпеток у пологових будинках для новонароджених з таврійським розписом”, — зазначила Наталя Грудова.

Руслана Сікаленко навела приклад ідеї, яка виникла під час консультації з представниками громадських організацій: якби змінити статус Центрального проспекту у Миколаєві на бульвар, а він, мовляв, і є таким по суті, то буде найдовший бульвар в Європі.

За словами менеджерки проєкту, станом на 21 квітня триває аналітичний звіт за підсумками консультацій. Через два тижні він буде опублікований для публічної дискусії. Висновки планують закріпити в оновленій Стратегії розвитку Миколаївської області до 2027 року.