579 балів з 1025 можливих: “Миколаївводоканал” оцінили на доброчесність

16:02

Откройте “Вечерний Николаев” в Google News и  Телеграм-канале

У Миколаєві презентували оцінку доброчесності комунального підприємства “Миколаївводоканал”, яке набрало 579 балів з 1025 можливих — це 55 відсотків. Здійснювала оцінку компанія “Deloitte”, за підтримки Антикорупційної ініціативи ЄС.

З якими труднощами зіштовхнулося підприємство та над якими недоліками варто працювати — в матеріалі Суспільного.

“Має низьку ефективність фінансового планування, не сформована комунікаційна стратегія та корпоративна система управління, яка відповідала б міжнародним стандартам”, — такі висновки містить звіт з оцінки доброчесності МКП “Миколаївводоканал”.

Серед зазначених проблем — якість водопостачання та водовідведення, що пов’язано з російськими обстрілами, а також втрати води, які з 29 відсотків у 2021 році зросли до 43 відсотків у 2023.

Зі слів представника компанії “Deloitte” Антона Бичкова, зросла і кількість закупівель підприємством за прямими договорами.

“Наша рекомендація надалі — зменшувати практику закупівель за прямим договорами. Процеси закупівель на підприємстві — недостатньо регламентовані. Тобто відділ діє, але процеси обґрунтування закупівель, формалізація закупівель — не виписані. І це створює певні “сірі зони”, — говорить Антон Бичков.

Підприємство не має належного рівня рентабельності, фінансової спроможності та стійкості, витрати перевищують доходи від операційної діяльності, відтак воно не може забезпечувати власні потреби у відновленні та продовженні роботи, йдеться в звіті.

“Ми знаємо, що Миколаїв для чистої води потребуватиме багато коштів найближчими місяцями й роками, більшість з яких – від іноземних донорів. Ми зосередимось на закупівлях, фінансовому контролі, внутрішньому врядуванні, щоб покращити ситуацію”, — говорить голова Антикорупційної ініціативи ЄС Алан Паг Крістенсен.

Посол Оле Егберг Міккельсен каже, що Миколаїв може звернутися до данського міста Ольборг, з яким має партнерство, де також є водоканал.

“Думаю, що ви можете скористатися їхніми практиками, аби виправити свої недоліки”, — додає Оле Егберг Міккельсен.

Підприємство оцінювали у дев’яти сферах:

  • блок “Сфера 1 — Загальне управління” — 94 бали зі 140 можливих;
  • блок “Сфера 2 — Послуги” — 75 балів зі 115 можливих;
  • блок “Сфера 3 — Комунікації” — 34 бали з 70 можливих;
  • блок “Сфера 4 — Люди” МКП набрало — 78 балів зі 120 можливих;
  • блок “Сфера 5 — Корпоративне управління” — 67 балів зі 130 можливих;
  • блок “Сфера 6 — Етичні аспекти” — 56 балів зі 100 можливих;
  • блок “Сфера 7 — Фінансово-економічний блок діяльності” — 77 балів зі 140 можливих;
  • блок “Сфера 8 — Управління активами” — 37 балів із 65 можливих;
  • блок “Сфера 9 — Публічні закупівлі” — 61 бал зі 145 можливих.

Найвищі для себе бали “Миколаївводоканал” отримав у кадровій звітності та дотриманні вимог трудового законодавства — 78 зі 120 можливих.

За словами директора підприємства “Миколаївводоканал” Бориса Дуденка, частину рекомендацій вже взяли до уваги.

“Ми зробили таку класну штуку для роботи з донорами — це окрема сторінка, вона закрита. Але вона по авторизації, туди наші донори можуть заходити й бачити наші потреби, бачити наші проєкти, які знаходяться в реалізації, бачити, що хтось з донорів взяв для себе до реалізації”, — говорить Борис Дуденко.

Серед ініціатив і створення наглядової ради при підприємстві, аби покращити внутрішній контроль, каже міський голова Олександр Сєнкевич.

“В мене була пропозиція, щоб наше данське місто-партнер Ольборг могло надіслати свого представника водоканалу, щоб він став членом цієї наглядової ради, і далі співпрацював з цим проєктом. Ми хочемо в тримісячний термін виконати всі ті зміни та рекомендації, які нам порадив “Deloitte” і зробити роботу підприємства більш прозорою” — розповідає Олександр Сєнкевич.

Також в планах — провести відповідну оцінку доброчесності підприємств “Миколаївоблтеплоенерго” та “Миколаївелектротранс”.