“Забезпечена державна реєстрація в паперовій формі”: коли запрацюють держреєстри після російської кібератаки

22:41

Відкрийте “Вечірній Миколаїв” у Google News та  Телеграм-каналі

Всі дані миколаївців з державних реєстрів після російської кібератаки не втрачені, створені резервні копії. Відновлення реєстрів, що відбуватиметься поетапно, триватиме приблизно два тижні. Поки інформацію фіксують на паперових носіях, до електронної бази їх внесуть після поновлення роботи реєстрів.

Про це йшлось на брифінгу 24 грудня у Південному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції.

За словами першої заступниці начальника відомства Інни Фірсової, у регіоні всі відділи юстиції працюють штатно та надають послуги громадянам.

“Були надані роз’яснення від Кабінету Міністрів та Мін’юсту, за якими ми продовжуємо працювати. Вже ⁠розпочато відновлення інфраструктури системи реєстрів. Також відбудеться валідація резервних копій та прогнозується початок їхнього відновлення. Впроваджуються посилені заходи кіберзахисту для запобігання подібним інцидентам”, — повідомила посадовиця.

Як реєструють акти цивільного стану в умовах кібератаки

Відділи ДРАЦС реєструють народження, смерть, зміну імені, шлюб та його розірвання тощо і видають відповідні документи, сказала начальниця відділу держреєстрації актів цивільного стану Ольга Донченко.

“На жаль, до відновлення роботи Державного реєстру актів цивільного стану громадян не всі документи можна отримати за принципом екстериторіальності, але у кожній конкретній ситуації працівники нададуть рекомендації”, — сказала Донченко.

“Забезпечена державна реєстрація в паперовій формі без використання реєстру, прийом заяв про повторну видачу свідоцтв, про внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання”.

На брифінгу повідомили, станом на 24 грудня неможливо проставити апостиль на документах через кібератаку на реєстри.

“Це здійснюється за допомогою Електронного реєстру апостилів, доступ до якого тимчасово припинено. Очікується, що першими будуть відновлені надважливі системи, включаючи Реєстр актів цивільного стану, протягом двох тижнів. Рекомендуємо громадянам залишити свої контактні дані у відповідних установах для оперативного інформування про відновлення послуг”, — зауважила начальниця відділу.

Робота нотаріусів після кібератаки

На брифінгу поінформували також про нотаріальні дії, що станом на 24 грудня вчиняють без використання реєстрів:

  • реєстрація заповітів, змін до них або їх скасування;
  • заведення спадкових справ;
  • викладання, зміна та розірвання спадкових договорів;
  • видача дублікатів спадкових договорів;
  • посвідчення довіреностей та припинення їхньої дії.

Після відновлення доступу до реєстрів відповідна інформація має бути внесена протягом п’яти робочих днів. Нотаріуси продовжують також роботи:

  • посвідчення заповітів та довіреностей;
  • видача дублікатів нотаріальних документів;
  • засвідчення копій документів, їх перекладу та справжності підпису;
  • оформлення згоди на виїзд дитини за кордон без супроводу одного з батьків.

Втім, зауважили на заході, припинено реєстрацію нерухомості та бізнесу до відновлення роботи Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Єдиного державного реєстру юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців.