“Всі номери заброньовано”: новорічний відпочинок, попри війну, набирає обертів та дорожчає

17:31

Откройте “Вечерний Николаев” в Google News и  Телеграм-канале

Украина, Новый год, праздники, елки

Зимовий сезон 2022-2023 має кілька нових тенденцій. Йдеться не лише про здорожчання відпочинку. Смаки туриста помінялися кардинально.

Про це йдеться у сюжеті ТСН.

“Призупинивши роботу на початку повномасштабної війни, у липні Ігор Захаренко все ж відновив діяльність турагенції на повну. Надихнули… військові з якими він спілкувався з перших днів на фронті в якості журналіста. У перервах між боями хлопці розпитували про напрямки відпочинку”, – розповідають журналісти ТСН.

Передусім українці хочуть тепла й тиші. Тож перевагу надають закордонним вояжам: поближче до моря, подалі від сирен і так, щоб відіспатися.

Наразі їздять родини: жінки з дітьми, а також чоловіки понад 60 років.

З настанням холодів потягнулися люди й до Європи з різдвяними ярмарками. Ялинками, що сяють тисячами вогнів і гірськолижними курортами. Дехто лишається там на всю зиму через відключення електроенергії та прогнози щодо блекауту. Такий відпочинок, кажуть експерти, тепер обійдеться майже удвічі більше. Подорожчало пальне, а відтак і квитки. Дається взнаки і попит, який знов з”явився після локдаунів.

“Більше людей їдуть відпочивати, і ціни ростуть. Знову ж таки залежить від дат. Новорічні свята набагто дорожче”, – повідомив директор туристичної агенції Ігор Захаренко.

“А це вже столиця українських туристичних Карпат – Яремче. Переселенці, які у перші місяці повномасштабного вторгення, заповнили тут усі готелі школи та садиби нині у більшості вже розїхалися. Натомість знову потягнулися туристи”, – розповідають кореспонденти.

В одному з найбільших та найдорожчих готелів Яремче на свята – повний аншлаг. Серед гостей багато таких, хто раніше відпочинок в Україні в принципі не розглядав. Але опинившись на Прикарпатті відкрили для себе вітчизняні курорти.

“З 28-го по 8 січня уже всі номери заброньовано”, – розповідає маркетологиня одного з готельних комплексів.

А от у садибах та міні-готелях сумніше. Адже гість, кажуть власники, кардинально змінився. Якщо раніше великі компанії хотіли гучних гулянок, то тепер їдуть сім”ями в котеджі з кухнею, аби готувати самим. Карпати перетворилися на місце побачень військових зі своїми рідними.

І ще одна тенденція воєнного туристичного сезону: якщо раніше гості бронювали номери на кілька днів, тепер бронюють щонайменше на тиждень. Хоча ціни у Карпатах й підскочили на третину. Все через проблеми з електропостачанням. Усі закупили генератори які потребують колосальних витрат .

Про заробітки не йдеться, кажуть вітчизняні готельєри. Виключно, про виживання та допомогу для військових. На фронт звідси перераховують мільйони гривень, купують екіпірування, медикаменти та автівки. А тим  хто критикує туризм під час війни – нагадують: він, окрім психологічної складової, ще й частина української економіки І надія на майбутнє.