Миколаївська міська рада прийняла звернення до керівництва держави щодо направлення до місцевих бюджетів 50% частини чистого прибутку, що сплачується адміністрацією морських портів та стивідорами до державного бюджету

18:45

Откройте “Вечерний Николаев” в Google News и  Телеграм-канале

Миколаївська міська рада прийняла звернення до Президента України, Верховної Ради України, Прем’єр-міністра України щодо внесення змін до Бюджетного кодексу України стосовно фінансування будівництва, реконструкції, ремонту об’єктів інфраструктури міст, в яких розташовані порти. Про це повідомляє відділ інформаційного забезпечення департаменту міського голови.

У зверненні йдеться про направлення до місцевих бюджетів за місцем розташування портів 50% частини чистого прибутку (доходу), що відраховується адміністрацією морських портів України та портовими операторами (стивідорними компаніями) державної форми власності до Державного бюджету України.

Кошти планують спрямувати на фінансування об’єктів інфраструктури: будівництво, реконструкцію та ремонт автомобільних доріг, мостів шляхопроводів, естакад, розв’язок доріг, об’їзних доріг та інших об’єктів дорожньої інфраструктури припортових міст.

Миколаївський міський голова Олександр Сєнкевич запропонував також на наступну сесію міськради запросити народних депутатів України від Миколаївщини та поспілкуватися про потреби громади Миколаєва.

Повний текст звернення

Стратегічною галуззю міста Миколаєва залишається транспортний комплекс з розгалуженою транспортною мережею та розвиненим портовим господарством, в якому функціонують три морських і річковий порти.

Загальні обсяги переробки вантажів стивідорними компаніями, що оперують на території  морських портів м. Миколаєва, постійно збільшуються та в середньому становлять 35 мільйонів тонн на рік, 60% вантажів транспортуються великогабаритним транспортом вулицями міста Миколаєва, що призводить до щорічного збільшення руху транспорту автомобільними дорогами міста.

За розрахунковими даними,  близько 500 тис. автомобілів щорічно здійснюють перевезення вантажів автомобільними дорогами міста Миколаєва, завдаючи збитки дорожньому господарству внаслідок руйнування доріг, спричинених рухом великовагових транспортних засобів, впливаючи на безпеку дорожнього руху та на рівень забруднення навколишнього середовища.

За попередніми розрахунками загальна потреба у фінансуванні на оновлення дорожньої інфраструктури міста Миколаєва складає 4,6 млрд. грн.

Водночас обсяг надходжень до бюджету м. Миколаєва за  2020 рік складав 4 млрд. грн, а надходження податків до бюджету міста Миколаєва від діяльності портів  та терміналів складали 237,7 млн. грн або 5,9 % від загальних надходжень.

Вирішенням проблеми недофінансування інфраструктури припортових міст України є внесення  змін до Бюджетного кодексу України щодо  направлення до місцевих бюджетів за місцем розташування портів 50% частини чистого прибутку (доходу), що відраховується адміністрацією морських портів України та портовими операторами (стивідорними компаніями) державної форми власності до Державного бюджету України,  на фінансування об’єктів інфраструктури відповідної територіальної громади.

Суму коштів встановити в розмірі питомої ваги переробки вантажів стивідорними компаніями у портах відповідної територіальної громади від загального обсягу переробки вантажів стивідорними компаніями у портах України.

Спрямування фінансового ресурсу пропонується на Прийняття цих змін до бюджетного законодавства підвищить фінансову спроможність територіальних громад, областей та позитивно вплине на зниження соціальної напруженості у суспільстві, спричиненої функціонуванням та розвитком підприємств портової галузі.

Ми, депутати Миколаївської міської ради VІІI скликання, враховуючи важливість вищезазначеного питання просимо підтримати внесення відповідних змін  до  Бюджетного  кодексу  України  стосовно фінансування  будівництва,            реконструкції,  ремонту  об’єктів  інфрастуктури міст, в яких розташовані порти.