За 2024 рік українські міста отримали всього 34 тролейбуси, що стало найменшою кількістю отриманих машин після 2009 року (31 тролейбус). Ця ситуація не дивує, оскільки Україна вже третій рік знаходиться в стані повномасштабної війни з росією: бюджетних ресурсів стає все менше, а програми міжнародних фінансових організацій (МФО) тривалий час стояли на паузі, переважно закриваючи поставки за старими угодами.
З 34 отриманих тролейбусів, 28 були новими, тоді як 6 – вживані. Більшість нових тролейбусів цього року були отримані Миколаєвом: це 19 машин PTS T123, профінансовані спільно позикою ЄБРР та грантом уряду Данії. Ще 9 нових тролейбусів отримали Вінниця (PTS T123, 5 шт) та Чернігів (Еталон Т122, 4 шт) за бюджетні кошти. Цікаво, що практично всі нові тролейбуси, отримані в 2024 році, були тролейбусами з подовженим автономним живленням (АЖ).
Вживані тролейбуси цьогоріч отримав лише Івано-Франківськ. Це низькопідлогові одинарні машини Škoda 24Tr чеського виробництва з міста Їглава, Чехія, виготовлені в 2005 році. Хоча місто отримало 6 машин, фактична кількість тролейбусів, які працюватимуть на маршрутах поки невідома: оскільки це нова для міста модель, слушно очікувати, що певна кількість машин буде використана як донори запчастин.
Є підстави вважати, що 2024 рік був своєрідним “дном” і вже в 2025 році ситуація почне покращуватись. З початку року сильно активізувались програми співпраці з МФО: було оголошено тендери на постачання тролейбусів, зокрема до Кременчука, Дніпра, Івано-Франківська, Києва, Хмельницького, Луцька та Тернополя – за результатами деяких із них вже укладено угоди.
Що стосується окупованих територій, то тролейбуси надходили лише в м. Харцизьк Донецької області: це було 16 вживаних тролейбусів (похідних від ЗіУ-682) 2013 року випуску з м. Ніжній Новґород, 6 з яких вже вийшли на маршрути.