Телеканал в Україні отримав великий штраф за рекламу азартних ігор

17:54

Откройте “Вечерний Николаев” в Google News и  Телеграм-канале

Регулювання реклами азартних ігор залишається актуальною темою в багатьох країнах. Нещодавній випадок в Україні привернув увагу як представників медіа-індустрії, так і широкої громадськості. Йдеться про серйозний штраф, накладений на регіональний телеканал за порушення правил реклами азартних ігор. Ця ситуація порушує важливі питання про баланс між комерційними інтересами та захистом споживачів.

Безпрецедентний штраф для регіонального телеканалу

Комісія з регулювання азартних ігор і лотерей (КРАІЛ) України ухвалила рішення оштрафувати ТОВ «Чернівецький промінь» на суму 2,4 мільйона гривень. Причиною такого значного стягнення стало порушення законодавства про рекламу азартних ігор. Розмір штрафу виявився рекордним для регіонального телеканалу і викликав широкий резонанс у медіа-спільноті.

Рішення КРАІЛ ухвалили на засіданні 9 квітня 2024 року після ретельного розслідування діяльності телеканала. Комісія встановила факти систематичного порушення правил реклами азартних ігор, що і стало підставою для накладення такого великого штрафу. Цей випадок демонструє рішучість регулятора боротися з порушеннями навіть на рівні регіональних ЗМІ.

Деталі порушення та наслідки для телеканалу

Регулятор виявив факти незаконного поширення реклами азартних ігор в ефірі «Чернівецького променя». Телеканал транслював рекламні матеріали, які не відповідають вимогам чинного законодавства. Тепер компанії доведеться не тільки виплатити велику суму, а й вжити низку додаткових заходів.

Регулятор встановив суворі терміни для виконання рішення:

  • оплата штрафу протягом трьох місяців із моменту набуття рішенням чинності;
  • негайне припинення трансляції незаконної реклами;
  • надання звіту про виконання вимог у 30-денний строк.

Невиконання цих умов може призвести до додаткових санкцій і погіршити становище телеканалу.

Можливі наслідки для ринку реклами азартних ігор

Цей випадок може стати прецедентом для всієї галузі реклами азартних ігор в Україні. Жорстка позиція КРАІЛ сигналізує про те, що регулятор має намір припиняти будь-які порушення в цій сфері.

Ймовірні наслідки для ринку:

  • посилення самоконтролю серед рекламодавців і медіа-майданчиків;
  • зростання попиту на юридичні консультації з питань реклами азартних ігор;
  • можливе зниження обсягів реклами азартних ігор у короткостроковій перспективі.

Останній пункт більш актуальний для нових або маловідомих операторів азартних ігор. Адже великі онлайн-казино і букмекери вже давно змогли заявити про себе цільовій аудиторії і зібрати досить велику кількість постійних користувачів. Як правило, у лідерів пошукової видачі 1win або Mostbet є досвід і ресурси для того, щоб відповідати найвищим запитам клієнтів.

Одним із таких запитів є різноманітність азартних розваг. Згаданий вище відомий оператор 1win славиться своїм широким ігровим портфоліо, у якому можна знайти як тисячі азартних ігрових автоматів, так і ігри з живими дилерами або навіть ставки на спорт. Щоб переконатися в цьому, достатньо пройти на 1winregistration.com, щоб зареєструватися на 1win. Після цього можна увійти на веб-версію сайту з ПК або відкрити мобільний додаток, і оцінити масштаб каталогу.

Очевидно, що навіть якщо настільки популярні оператори зовсім зникнуть із пошукової видачі, або їхня реклама зникне із соцмереж чи заставок перед фільмами, це слабо позначиться на популярності. Адже набрана «кінетична енергія» і «сарафанне радіо» будуть і далі дозволяти цим брендам бути лідерами.

Ситуація з «Чернівецьким променем» демонструє, що навіть регіональні телеканали не можуть уникнути відповідальності за порушення рекламного законодавства. Цей випадок має послужити серйозним попередженням для всіх учасників ринку і стимулювати більш ретельне дотримання правових норм при розміщенні реклами азартних ігор.

Рішення КРАІЛ у справі «Чернівецького луча» може стати каталізатором змін у регулюванні реклами азартних ігор в Україні. Очікується, що це призведе до підвищення прозорості ринку та посилення захисту прав споживачів. Учасники ринку, ймовірно, будуть змушені переглянути свої стратегії роботи з рекламою азартних ігор, щоб уникнути подібних санкцій у майбутньому.

Нагадаємо, що раніше стало відомо про заборону на рекламу азартних ігор в Україні. Відповідну постанову уряду було опубліковано на офіційному сайті Кабміну.