Новий водогін за 316 млн. євро, об‘їздний міст, сортувальна лінія для вторсировини: презентовано Майстер-план Миколаєва – розповідає “Інше ТВ”

16:50

Откройте “Вечерний Николаев” в Google News и  Телеграм-канале

 4 липня, в Миколаєві відбулась презентація Майстер-плану, який готували для міста представники італійської компанії One Works та данської COWI. Про це повідомили в Миколаївській міськраді, передає Інше ТВ.

Як зазначив міський голова Олександр Сєнкевич, цей документ має стати дороговказом для подальшого розвитку міста і, власне, це було вимогою від наших партнерів для отримання допомоги як під час війни, так і в післявоєнний період.

«Хочу нагадати, що Миколаїв і Харків лише два міста в Україні, які почали цю роботу. Присутній на зустрічі посол Королівства Данії Олє Егберг Міккельсен зазначив, що ця робота для них дуже важлива, вони продовжать її фінансувати і вона буде базою для подальшої співпраці Данії та міста Миколаєва», – розповів мер.

Наразі Майстер-план знаходиться на фінальній стадії розробки першої черги. Далі його презентують депутатам міської ради та мають затвердити на сесії. Після цього документ треба привести у відповідність до українського законодавства і впроваджувати за планом, який пропонують розробники.

Посол Данії Олє Егберг Міккельсен, звернувшись до присутніх на презентації, нагадав, як тільки починалась робота над Майстер-планом.

«Я тоді записав, що Миколаїв – місто, яке стоїть біля Чорного моря. І це було одним з головних моментів. Місто може працювати ефективно і ми маємо докладати до цього всіх зусиль. Наразі ми підійшли до фінальної стадії проєкту. Визначено основні моменти, такі, як опалення, водопостачання, управління твердими побутовими відходами, щоб все було ефективно і мало сенс. Якщо слідувати цьому плану, можна досягти позитивних результатів. В Данії ми так само працюємо. Я говорив з молодими миколаївцями, які були в Дубаї, і хочуть, щоб Миколаїв був таким самим розвиненим. Ми можемо допомогти вам зробити місто доступним і ефективним», – сказав пан Міккельсен.

Він додав, що в Майстер-план включили багато елементів, над багатьма з них, в тому числі водопостачанням, вже почали працювати:

«Ми надаємо перевагу діям. В рамках генплану пропонується зменшити кількість втрат води, ми також враховуємо поточну ситуацію з військовими діями. Плануємо Фонд сталої інфраструктури, щоб відновити мережу. Ми працюємо над питанням енергоефективності, щоб зробити Миколаїв зеленим. У наступній фазі будемо підтримувати напрямок щодо стабілізації енергетичної системи, щоб вона була незалежною».

Пан Міккельсен подякував колегам з COWI, One Works та ПРООН за активну та плідну співпрацю.

«Миколаїв рухається в бік сталої інфраструктури. Може, це буде невеличка Данія чи малі Дубаї в майбутньому. Ми не залишимо органи міськради наодинці з цими питаннями. Багато фінансових установ неохоче виділяють кошти через війну, але ми наголошуємо, що чекати немає коли, тож ми шукаємо кошти. На мою думку, треба, щоб все працювало. Ми бачимо бізнес-складову, щоб сюди надходили податки. Ми хочемо, щоб всередині міста генерувались власні доходи, і щоб воно не було залежним від пожертв. Щоб була стала економіка. Треба повернути виробництво. Маємо підтримувати експорт. Ми прагнемо, щоб це була історія успіху Миколаєва. Можливо, наступним планом буде саме економічне відновлення міста. Я хочу, щоб Миколаїв був бізнесово орієнтований, і ви можете розраховувати на нашу підтримку та допомогу», – запевнив посол Данії.

На думку технічного директора з економіки та менеджменту данської компанії COWI Йеспера Карупа Педерсена, потрібно працювати з поглядом в майбутнє.

«Горизонт до 2050 року, щоб це був процвітаючий центр. Це справа не тільки експертів – сюди залучена громадськість, адже їм тут жити. Треба працювати разом і залучити мешканців до управління, щоб реалізувати ці зміни», – відзначив він.

В Майстер-план включені дії з прицілом на майбутнє для інтеграції в ЄС. Ще одним особливим елементом є фокус на інвестиційних проєктах.

«Вже було розроблено посібник, є документи, файли показують можливі результати цієї роботи. Також враховувався такий елемент, як прозорість. Це невідʼємна частина для того, щоб можна було перейти на наступний етап. Оброблено більше 3000 документів, і всі вони будуть оприлюднені, щоб зацікавлені сторони, які хочуть підтримувати Миколаїв, мали доступ до цієї роботи, яка лягла в основу Майстер-плану», – пояснив пан Педерсен.

Переходячи безпосередньо до презентації Майстер-плану, представниця компанії One Works Франческа Пінтус розповіла про етапи роботи над документом. А саме: економічний, соціально-демографічний, аналіз ділянок міста, аналіз збитків від війни, потенціал переробки будівельних відходів. В роботі було враховано кращі практики та теми реконструкція інших країн, що відбудовували після збройних конфліктів. Також враховувалась політика ЄС щодо екологічності, мобільності, міської політики і так далі.

Зупиняючись на цілях у сфері міського дизайну, експерти розробили кілька тем:

Повернення набережної громаді, адже мешканці дали потужний меседж щодо цього;

Розвиток туристичної сфери в концепції «Місто на хвилі»;

Розвиток нових промислових та технологічних районів;

Сприяння розвитку багатофункціональних районів.

Стратегія розвитку дорожньої мережі передбачає будівництво нового обʼїзного мосту для вантажного транспорту; будівництво нової обʼїзної дороги для перенаправлення руху вантажівок з центральних доріг міста та впровадження інтегрованих паркінгів для заохочення переходу від приватного до громадського транспорту.

В цьому розділі особливим побажанням посла Данії Олє Егберга Міккельсена було включення питань з розвитку велоінфраструктури в Миколаєві. Він передав напрацювання, які можна буде втілити в нашому місті.

Йеспер Педерсен також зупинився на питаннях водопостачання та водовідновлення. Зокрема, планується будівництво водогону «Нова Одеса», нових очисних споруд, відновлення Жовтневого водосховища, встановлення сонячних електростанцій для потреб водопостачання. Загальна сума необхідного інвестування цих проєктів становить 316 млн євро.

В Майстер-плані передбачається будівництво сортувальної лінії для вторсировини в рамках роботи над управлінням муніципальними відходами.

Резюмуючи, представник компанії COWI відзначив, що на деякі проєкти вже є потенційні інвестори, які допоможуть їх втілити.