
Миколаївська гімназія № 57 імені Т.Г.Шевченка відгукнулась на пропозиціюДанії надати гранти для підтримки важливих ініціатив у містах, які знаходяться у прифронтовій зоні. Колектив подав проект про залучення учнівської молоді до науково-технічної діяльності, популяризації науки та інновацій, і в числі 30-ти лідерів конкурсу (серед майже 200 висунутихпроектів) – став переможцем.
Директор гімназії Андрій Анатолійович Малахов розповів:
«Наукові студії «Inventor» – цесучасний освітнійпростір, де діти у позаурочний час можуть поглиблено займатися улюбленою справою у таких напрямках, як хімія, біологія, фізика, робототехніка та 3-Д моделювання.
Ми з великою вдячністю оцінюєм онадану нам можливість придбати найсучасніше обладнання завдяки коштам міжнародних благодійних організацій (а це в межах 700 тис. грн.), – щоб юні миколаївці прифронтового міста могли розвивати свої нахили та поглиблювати навички до точних наук.
Це дозволило також на базі гімназі їстворити у мікрорайоні осередок для усіх здібних до науково-технічної діяльностідітей, – які у післяурочний час зможуть теж відвідувати заняття, і з якими будуть працювати наші педагоги.
Вчителями гімназії створено освітні програми для трьох окремих локацій: біолого-хімічна, фізична і робототехніки та 3-Д моделювання. Вже складено графіки занять, сформовано групи по 15 учнів. Загалом у наукових студіях планується залучити 90 здібних до технічних дисциплін учнів, для яких передбачено 24 заняття та 8 екскурсій.
Проект розрахований на чотири місяці, а після його завершення здобуде постійну прописку у нашому навчальному закладу. Далі ця робота продовжиться у формі шкільних гуртків. Сподіваюсь, що й батьки будуть задоволені, знаючи, що є такий осередок, куди після уроків у школі може прийти їх дитина, і у супроводі вчителя корисно проводити свій вільний час».
Презентація нового освітнього простору «Inventor» справила особливо приємне враження.
Присутні – учні гімназії, директори сусідніх навчальних закладів, батьки, представники спонсорів змогли оцінити нове учбове оснащення, так би мовити, «в дії», поспілкуватися з менторами та учасниками проєкту, ознайомитися з програмою студій, поекспериментувати, провести хімічні досліди, виділити ДНК, зібрати найпростіші електричніпристрої, зконструювати та запрограмувати роботів, побачити роботу 3-D принтера тощо.
Важливо, що будуть рівні можливості для всіх дітей.
Зокрема, створено умови для учнів з особливими потребами, якізабажалитежпоглибленозайматисьхімією, біологією, фізикою, робототехнікою та 3-Д моделюванням, – і при вході до будівлі гімназії вже побудовано новий пандус, що відповідає умовам пересування такої дитинки.
У реалізації проекту враховано гендерну рівність – залучення не лише хлопчиків, а й дівчаток для занять з природничо-математичного циклу. «Ми хочемо довести, що у нас немає ніяких обмежень – і дівчата, і хлопці, і дітки з особливими потребами, і учні, які переміщені з окупованихтериторій, – однаково будут ьзалучені до позаурочних занять в наукових студіях «Inventor», – наголосив директор гімназії А.А.Малахов.
– Миколаїв завжди славився з кораблебудування, і для того, щоб відродити цю галузь, потрібно дбати про майбутніх фахівців ще ізї х учнівської парти. Жодна країна не може розвиватись без науково-технічногопрогресу. У країни, яка має талановитих фахівців у таких галузях, як хімія, біологія, фізика, робототехніка – є майбутнє».
Вести заняття у студіях будуть педагоги фізико-математичного напрямку Запорожець Оксана Володимирівна і Василькова Анна Олегівна; з хіміко-біологічного – Демченко Ольга Дмитрівна і Устинова Мирослава Одамбаївна; з робототехніки і 3-Д моделювання – Дмитришин Максим Сергійович.
Було приємно спостерігати з яким натхненням працювала з учнямипід час презентації проекту вчителька хімії Ольга Дмитрівна Демченко:
«Ми будемо використовувати те, що є у вас удома, щоб з іншого боку подивитись на добре знайомі вам речовини, і те, що можн а від них очікувати, – з перших хвилин зацікавила увагу дітей».
Разом із вчителькою юні дослідники у високих скляних циліндрах виготовили підводний вулкан, проекспериментували властивості хімічних речовин, які є у побуті в кожнійквартирі, з’ясували, щозвичайні таблетки – це хімічна речовина, яку треба зберігати подалі від вогню, зокрема, газової плити, оскільки при контакті з вогнем спалахують об’ємнимполум’ям.
Вчителька біології Устинова Мирослава Одамбаївна поділилась:
«Ми виділили молекулу ДНК із кліти н бананів. Під час роботи в студіях разом з учнями будемо визначати фолієву кислоту у різних продуктах харчування, бо зараз осінньо-зимовий період, коли люди більше починают ьхворіти, і організму потрібні вітаміни. А вітаміни, це завжди наш імунітет, і фолієва кислота буде позитивно впливати на нашу нервову систему, на роботу нашого травного тракту, серцево-судинної системи. Також навчимося визначати наявність вітаміну С у соках, чи дійсно він там є, чи просто деякі виробники добавляють штучно створену лимонну кислоту, вміст нітратів та багато іншого.
Заступник директора з навчально-виховної роботи Хмельна Оксана Григорівна додала:
«Складовою проекту було оснащення наукових студій. Проект успішно розпочатий, завершуються тендери з дооснащення (щопов’язано з процедурами закупівель). Ми придбали оснащення для проведення хімічних дослідів, лабораторних та фізичних експериментів, а напрямок з робототехніки у гімназії вже розвивався раніше, оскільки перед війною ми виграли грант LEGO-ФЕСТ. Нині ще закупили 3-Д принтер, як продовження інформатичної галузі.
Хотіла б відзначити позитивний настрій наших педагогів, які взялись за нову справу з великим ентузіазмом. Кажуть, що дуже занудьгували за позакласною діяльністю, за живою комунікацією із здібними дітьми. Під час презентації першого заняття в науковихстудіях «Inventor» працювали учн ірізноговіку – від 5 по 9 класи. Серед них є група дівчат, які вжемають здобутки у проекті «Дівчата-STEM”, а є і дітки, які наразі новачки».
Підсумовуюч и вдалий старт, директор гімназії А.А. Малахов наголосив:
«Ініціатива, яку започаткували, стане слушним підґрунтям для розвитку природничо-математичної галузі у нашій країні, зокрема, у Миколаївській області, місті, – безпосередньо для дітей мікрорайону Намив.
Сподіваюсь, що та мотивація, яка була втрачена до предметів природничо-математичного циклу, які є рушійною силою розвитку науково-технічногопрогресу будь-якої країни, – якраз і створить для учнівської молоді реальні передумови, щоб у подальшому відбудовувати країну. І навіть зараз, для нашої найближчої перемоги потрібні спеціалісти з виробництва дронів, застосування хімічнихтехнологій, – тобто фахівці такого профілю завжди затребувані.
Через війну та ковід-карантин діти були позбавлені живого спілкування з викладачами, живої участі в експериментальній роботі.
Вірю, що післяз авершення проекту він набуде постійної основи, у вигляді гуртків. Ми про це мріяли, і задоволені, що у такий важкий час вдалось реалізувати благородну ідею шляхом залучення коштів міжнародних благодійних організацій, і привернути увагу юного покоління до науково-технічної діяльності, популяризації науки та інновацій серед молоді.
ДОВІДКОВО:
Проект переміг у конкурсі субгрантингу «Підтримка суспільно важливих ініціатив у Миколаївськійобласті”, який реалізовує команда ГО «Молодь України» спільно з «Українська освітня платформа» та за фінансування DanChurchAid.