Інвестиції у розвиток Матвіївки: міфи & реальність

10:00

Откройте “Вечерний Николаев” в Google News и  Телеграм-канале

Територія перевантажувального терміналу філії «Голопристанська» (Херсонська обл.)

18 жовтня 2019 року відбулися громадські слухання щодо внесення змін у Генплан міста Миколаєва та можливого будівництва нашою компанією сучасного високотехнологічного перевантажувального терміналу на в’їзді в мікрорайон Матвіївка у Миколаєві. І хоч обговорення тривало до пізнього вечора, а Олексій Вадатурський та фахівці компанії і міської ради детально та ґрунтовно відповіли на всі поставлені запитання, у соціальних мережах ця тема отримала продовження і переросла у запеклий бій скептиків та прибічників можливого будівництва.
У фейсбучних баталіях сам предмет дискусії відійшов на другий-третій план: більшість людей хоче не розібратися у ситуації, а сваритися між собою, переходячи на особистості та поливаючи один одного брудом, частина – заробити звання «експерта» на імені нашої компанії, всіх «неугодних» у таких групах і обговореннях цькують і банять, адже їх думка «непопулярна та нецікава». Побачивши таку саму ситуацію на громадських слуханнях, коли меншість тих, хто «проти», кричали і закривали всім рота, а більшість тих, хто «за», просто відмовчувались, не бажаючи боротися за свою позицію, замислюєшся:
А хто ж власне формує громадську думку: мовчазна більшість чи агресивна меншість?
Чи готове наше суспільство подорослішати, мати сміливість відстоювати свою думку і взяти на себе відповідальність за своє майбутнє, майбутнє своєї країни?
І взагалі, чи можливий розвиток економіки в країні, де досі не сформована культура поваги та взаємодії з бізнесом, який працює чесно, сплачує податки і створює робочі місця? Чи можливі в таку країну інвестиції?
Щоб знизити напругу цих запеклих обговорень, припинити булінг «інакомислячих» у соціальних мережах та виключити викривлене трактування позиції компанії «експертами», наш генеральний директор, Герой України Олексій Вадатурський детально відповів на запитання, які найбільш гаряче обговорювалися у Фейсбуці.

 

– Олексію Опанасовичу, час і дату громадських слухань у Матвіївці визначали не ви. Зустріч тривала з 16:00 до 19:00, і всі охочі мали можливість зареєструватися та прийти туди після завершення робочого дня. Інформація про проведення громадських слухань була розміщена на корпоративному сайті компанії «НІБУЛОН», в газетах «Рідне Прибужжя», «Вечерний Николаев», на дошці оголошень Матвіївського будинку культури. Це була дійсно довга і напружена розмова, і ви, представники компанії та міської ради, відповіли на всі запитання місцевих жителів. Чому ж, навіть після громадських слухань, виникло так багато запитань у Фейсбуці?
– У наших людей дуже цікава «громадянська» позиція. Коли щось робиться втемну і без розголосу – всі це мовчки схвалюють і пропускають, а коли ми, можливо одні з небагатьох, як законослухняна компанія оголосили про наміри та публічно провели громадські слухання щодо внесення змін до Генерального плану міста Миколаєва для розміщення нашого нового об’єкта, це викликало нетипову активність у соціальних мережах і звинувачення нашої компанії практично в усьому. Ті, хто такі звинувачення поширює, грають на стереотипах і розраховують на те, що інші не будуть замислюватись. Нам тепер закидають й поганий стан доріг на вул. 3-я Слобідська та у Вітовському районі (де працюють зовсім інші підприємства), забруднені пляжі та води у с. Коблеве (де поряд за течією працюють інші надпотужні міста-порти), бронхіти, алергії та онкологічні захворювання, силікатний завод, на місці якого сьогодні стоять руїни, те, що наша компанія нібито сплачує податки у Західній Україні, десь у Рівненській області, а хтось впливовий просуває наш бізнес з Києва… Людей, які нас підтримують, цькують і звинувачують у продажності. Але ми ніколи нікого не підкупали і не підкупаємо. Тому навіть не розраховуйте. Просто кожен судить інших по собі.
Будівництво у Матвіївці – це лише моя пропозиція для міста, як розвантажити наші автошляхи. Якщо ні – то ні. Нам є де докласти зусиль для розвитку нашої компанії. Наприклад, до нашої компанії звернулися мешканці сусіднього села Гур’ївка, які давно хочуть, щоб «НІБУЛОН» збудував там своє підприємство. Більше того, коли я все це чую, то розумію, що простіше збудувати об’їзний шлях у м. Олександрія в Єгипті, куди нашу компанію вже давно кличуть реалізувати нашу інвестиційну програму. Із сумом розмірковуєш над тим, чому ми, українці, так хочемо, щоб економіка розвивалась, щоб жити стало краще, але не бажаємо елементарного: щоб будувалися підприємства і створювалися робочі місця. Дивні ми люди…
– Для Миколаєва зменшення потоку вантажного автомобільного транспорту, в т. ч. транзитного, є нагальною задачею. І сьогодні «НІБУЛОН» – єдина компанія у Миколаєві, яка пропонує реальний спосіб розвантаження автошляхів міста. «НІБУЛОН» протягом останніх років власними силами і без будь-якої підтримки з боку держави здійснює днопоглиблення р. Південний Буг, зведення сучасних високотехнологічних річкових терміналів (у містах Нова Одеса і Вознесенськ) та будівництво спеціалізованого флоту для того, щоб розвантажити автомобільні шляхи області. Тільки Південним Бугом компанією «НІБУЛОН» уже транспортовано понад 1,2 млн тонн продукції, а це означає, що з доріг у напрямку до м. Миколаєва знято понад 50 тис. вантажівок. Чому ж у соціальних мережах та певних ЗМІ компанії досі продовжують закидати черги з вантажних автомобілів та розбиті дороги?

Перевантажувальний термінал у Миколаєві

– Так, ми єдина компанія в Миколаєві, хто сьогодні виводить цю проблему у відкриту публічну дискусію і пропонує шляхи її вирішення. Тому, як я вже й казав, той, хто поширює такі чутки, грає на стереотипах, авторитеті й упізнаваності нашої компанії. Будь ласка, не плутайте нас з іншими 15-ма компаніями, які займаються експортом зерна у Миколаєві, і не вішайте на нас їхні черги з вантажівок і зруйновані автошляхи в різних частинах міста. Ми зробили все, щоб біля перевантажувального терміналу «НІБУЛОН» у Миколаєві не було черг із вантажних автомобілів, а збіжжя до нас у Миколаїв доставлялося переважно водним шляхом. Крім того, ми підтримуємо в нормальному стані автошлях від Пушкінського кільця до терміналу, за виключенням ділянки, яка, на превеликий жаль, через постійні роботи з ремонту каналізаційних систем ремонту автопокриття не підлягала. Чи хтось вважає, що я все одно мусив ремонтувати цю ділянку? Напевно, що ні. Крім того, наша компанія чесно сплачує всі податки і збори (це 860 млн грн лише за минулий рік), у тому числі акцизного податку – більше 92 млн грн, який ми сплачуємо зокрема й за перевезення річковими шляхами, і який мав би йти на ремонт автошляхів… Тому подібні закиди до нас, на моє глибоке переконання, є засобом навмисного цькування нашої компанії, яка завжди працювала і працює чесно та відкрито. Напевно, комусь це не до вподоби.
– Компанія «НІБУЛОН» більше 13 років на регулярній основі допомагає Матвіївській загальноосвітній школі № 24. Це і оснащення комп’ютерною технікою, мультимедійним обладнанням, методичними матеріалами та меблями навчальних класів, актової та спортивної зали, ремонт у приміщенні школи. А це – великі гроші і час. До компанії «НІБУЛОН» постійно звертаються різні навчальні заклади з проханням надання допомоги, але чому саме Матвіївську школу взяв під своє шефство «НІБУЛОН»?
– Коли у 2006 році до мене звернулась директор Матвіївської загальноосвітньої школи № 24, а до того – вчитель нашої підшефної школи № 57, Тамара Володимирівна Жеребцова, я зрозумів, що це гарна можливість допомогти звичайній школі, яка мала на той час не найкращу матеріально-технічну базу, та дітям, які зможуть отримати кращу підготовку без необхідності їздити на навчання у місто. З того часу було проведено десятки зустрічей, я особисто приїжджав привітати та відзначити кращих учнів та вчителів. Наша дружба зі школою триває вже 13 років. Розумієте, ті діти, які пішли у перший клас, коли «НІБУЛОН» придбав школі першу мультимедійну дошку та комп’ютери, вже давно завершили навчання і вступили до вищих навчальних закладів. І для цього їм не треба було змінювати школу, адже вони були більш підготовленими, мали кращу базу для навчання.
– Тобто про ситуацію у Матвіївці ви знаєте не з чуток. Чи можна сказати, що на ідею цього будівництва вас надихнули самі матвіївці?

Комп. кабінет у с. Біленьке (Запорізька обл)

– Так, практично кожна зустріч, кожен мій приїзд у Матвіївку закінчувався однаковими питаннями від місцевих: чому «НІБУЛОН» не приходить у Матвіївку, не створює робочі місця, не розвиває інфраструктуру всього мікрорайону? Я дивився на місцевий клуб, лікарню, розбиті дороги, звалища на місцях, де могли б бути чудові парки, і замислювався над тим, чому місцеві жителі такі безвідповідальні, байдужі до місця, в якому вони живуть.
З іншого боку, я сам живу у Миколаєві, тому завжди розумів миколаївців, незадоволених тим, що великотоннажні автомобілі їздять через наше місто. У мене виникла ідея докорінно вирішити проблему транзиту транспорту через наше місто: будівництво паромної переправи на р. Південний Буг у районі мікрорайону Матвіївка, яка дасть можливість виключити рух вантажного автомобільного транспорту через Варварівський та Інгульський мости і м. Миколаїв, а також сучасного підприємства на місці звалища у Матвіївці. Таким чином ні одна вантажівка не зайде у Миколаїв. З цією пропозицією я звертався до міського голови та попереднього голови облдержадміністраціхї кілька років назад, і ось тиждень тому ми публічно взяли участь у громадських слуханнях щодо внесення змін до Генерального плану міста для розміщення нашого нового об’єкта на цих двох ділянках зі складним рельєфом, що буде вимагати залучення значних інвестицій для приведення цієї території до належного стану.
– Отже, як будівниц-тво перевантажувального терміналу в Матвіївці дозволить зберегти автошляхи міста?
– Завдяки цьому під-приємству вдасться переорієнтувати вантажопотоки, що прямують у місто, з автомобільних шляхів на внутрішні водні шляхи, що не лише мінімізує завантаженість автошляхів у нашому місті та в подальшому призведе до покращення їх технічного стану, а й поліпшить, я підкреслюю – не за рахунок Матвіївки, екологічну ситуацію в місті, що проявиться у підвищенні якості атмосферного повітря та зменшенні впливу автотранспорту на здоров’я миколаївців, і Матвіївка тільки виграє від цього (а саме: зменшення обсягів викидів продуктів згорання – оксидів вуглецю, азоту, сірки та сажі, а також неметанових органічних сполук, метану та бензопірену – прим.).
– А щодо автошляху до самої Матвіївки? Що компанія зробить для того, щоб зберегти цю дорогу від вантажного транспорту?
– У нас є можливість будівництва окремої під’їзної дороги до нашого підприємства, яка не буде ніяким чином перетинатися з основним автошляхом на Матвіївку, адже буде збудовано підземний переїзд. На фото до цієї публікації є приклад: під’їзна дорога, яку ми в цьому році збудували до нашого підприємства у с. Тернівка Запорізької області. За цей час до мене не звертався жодний місцевий житель, ображений тим, що вантажівки їздять селом. Шуму від автомобілів ви також не почуєте: це не перший наш об’єкт, і ми знаємо, як організувати роботу так, щоб працювати в гармонії з місцевими жителями.
– Дехто вважає, що краще збудувати міст, а не перевантажувальний термінал.
– Уявіть, якщо на цьому місці буде збудований міст, який шум і вібрації будуть під час його будівництва й експлуатації. Спитайте у мешканців мікрорайону Сонячний, як це.
– Отже, тему з пробками і розбитою дорогою у Матвіївці можна викреслювати. А що щодо безпечності самого об’єкта і забезпечення екологічної складової під час його будівництва?
– Жоден крок, жоден інвестиційний проєкт нашої компанії не здійснюється без попередньої ретельної перевірки його впливу на навколишнє середовище та інтереси громади. Так само екологічно доцільною визнана реалізація широкомасштабного інвестиційного проєкту з відродження судноплавства річками Дніпро та Південний Буг, що підтвердили відповідні міжнародні екологічні аудити. Таким чином, наші перевантажувальні термінали будуються за європейськими стандартами і працюють у гармонії з природою, дотримуючись принципів збереження довкілля і санітарного стану навколишньої території.
– Багато хто переживає за забруднення прибережної акваторії від працюючого об’єкта…
– Наше підприємство матиме власну автономну каналізаційну систему із повним циклом очистки, а очищена в результаті вода буде використовуватись підприємством для технічних цілей: миття доріг та технологічних споруд, поливу декоративних зелених насаджень.
З іншого боку, пожвавлення річкового судноплавства, в свою чергу, призведе до збільшення водообміну та збагачення води киснем, вплине на мінімізацію застійних явищ («цвітіння води» через надмірне розростання водоростей та очерету, замулення дна річки продуктами розпаду органічних речовин під дією гнильних мікроорганізмів – прим.).
– Чи могли збудувати цей об’єкт на такому місці, наприклад, у Європі?
– Насправді в Європі сьогодні в адміністративних межах міста може знаходитись не лише елеватор, а й тваринницький комплекс чи ферма, де є і зерно, і пил, і корми, і гній. Але у європейського громадянського суспільства є культура виробництва і культура поваги до підприємця, який створює робочі місця і сплачує податки, де бізнес співпрацює з громадою. А ми в Україні не хочемо будувати підприємства, не хочемо створювати робочі місця… А як розвивати без цього економіку, як будувати своє майбутнє? Невідомо…
– Компанія «НІБУЛОН» як інвестор завжди бере на себе певні соціальні зобов’язання та надає великі кошти для розвитку інфраструктури населених пунктів. Чи передбачаєте ви якісь проєкти у разі будівництва у Матвіївці?
– Так, уже традиційно наша компанія бере на себе зобов’язання перетворити місця, які вже багато років були занедбані, в улюблений центр дозвілля для багатьох матвіївців. Передбачається створення прибережної зони відпочинку для мешканців мікрорайону з пляжем та дитячим ігровим майданчиком, озеленення і благоустрій великої території на місці, де нині звалище.
Мене запитували навіть щодо можливості проведення археологічних розкопок у цьому районі. Наша компанія за традицією готова профінансувати археологічні розкопки для вивчення цих територій. Але якщо тут дійсно місця, які мають значення для археології та історії України, то будувати тут не можна буде не лише термінал, але й інші об’єкти. Відповідно ми й не будемо будувати. У населених пунктах, де ми працюємо, «НІБУЛОН» систематично виділяє кошти на проведення реставраційних і ремонтних робіт пам’ятників, музеїв та храмів.
– «НІБУЛОН» свої обіцянки завжди виконує?

Футбольне поле у с. Біленьке
(Запорізька обл)

– Цікаве питання, бо почув у Матвіївці фразу: «Обіцяє – не значить, що одружиться». Повеселило. Якщо хтось може навести приклади, коли я щось пообіцяв для мешканців будь-якого населеного пункту і відмовився за власною ініціативою від своїх обіцянок, то хай мені розкаже про такий випадок. Футбольне поле з натуральним покриттям та системою поливу, сучасний комп’ютерний кабінет і очисні споруди, зелена зона для відпочинку, ремонт місцевих доріг та тротуарних доріжок, вуличне освітлення у с. Біленькому – зроблено; капітальний ремонт, меблі та обладнання для дитячого садка та Будинку культури у с. Козацькому – виконано; велодоріжку у Вознесенську – збудовано; піленгас у Молочному лимані – врятовано. Також ми на системній основі багато років поспіль працюємо над забезпеченням сучасним медичним обладнанням лікарень Миколаївщини та інших населених пунктів України, де є наші підприємства. Так, Миколаївська обласна лікарня від «НІБУЛОНа» отримала сучасне фізіотерапевтичне обладнання, ендоскопічний апарат, апарат ультразвукової терапії, ультразвукову діагностичну систему японського виробництва, фізіотерапевтичне відділення лікарні отримало сучасний електротерапевтичний апарат. Наша компанія повністю відремонтувала відділення для дітей грудного віку Миколаївської міської дитячої лікарні №2 та придбала все необхідне медичне обладнання. Додатково цій лікарні ми передали апарат штучної вентиляції легень, реанімаційно-хірургічні монітор та операційний стіл, а також мікроскоп для проведення загальноклінічних досліджень. Допомогли ми й місцевій лікарні швидкої медичної допомоги, зокрема сучасним ультразвуковим лікувально-діагностичним обладнанням, унікальним медичним обладнанням, що дозволяє проводити безкровні операції й операції на хребті і головному мозку, не ушкоджуючи тканин. Ми робимо все можливе, щоб миколаївці та мешканці області змогли отримати належне лікування, не виїжджаючи за межі області чи міста. А ще ремонт доріг та освітлення, ремонт лікарень, шкіл, дитячих садочків та безліч інших таких прикладів. Ми завжди відповідаємо громаді взаємністю, і якщо до нас ставляться з добром, то ми віддячуємо стократ. Усі ці приклади є тому підтвердженням.
– Отже, більшість аргументів «проти», які ми сьогодні чуємо, – це здебільшого перекручування фактів і надумані «страшилки». На ці питання компанія вже відповідала раніше і у своїй заяві про наміри, і під час громадських слухань. Звідки ж береться весь цей негатив?
– Взагалі після проведених громадських слухань у мене з’явилося стійке враження, що проти нашої компанії виступають відверто заангажовані люди, які, не розібравшись у ситуації, хочуть на імені нашої компанії заробити собі ім’я. А відразу ж після зустрічі до мене підійшли матвіївці, які протягом слухань мовчали та лише чекали їх завершення, і попросили допомогти у ремонті школи, дитсадка. Що ж ті, інші, які кричали? Напевно, їхні школи і дитсадки ремонтувати не треба, 200 робочих місць і постійні додаткові фінансові надходження у вигляді податків і зборів до місцевого бюджету для них ніщо, відродження пасажирського річкового сполучення, будівництво велодоріжки їм не цікаве, як і створення надійних партнерських відносин з відповідальним інвестором.
Усі підвищені вимоги до нашого підприємства для мене як керівника – це виклик зробити все найкраще і найсучасніше. Але я не хочу чути приниження і образи мене особисто і нашої компанії. Ми цього не заслуговуємо.
Я готовий до конструктивного діалогу і далі, готовий зустрічатися з місцевими жителями й аргументовано пояснювати свою позицію – у клубі, на мітингу, на стадіоні. Стадіон, так стадіон. Але я не хочу, щоб хтось безпідставно звинувачував мене та викривляв позицію нашої компанії.
– Ми всі говоримо про нагальну необхідність інвестицій, але на ділі все виявляється по-іншому… Яка, на вашу думку, має бути роль місцевої влади у реалізації подібних проєктів? Чи справляються з нею наші керівники?
– Коли місцева влада підтримує реалізацію бізнесом того чи іншого інвестиційного проєкту, вона має також працювати з населенням, інформувати про повноту узгодження та отримання всіх дозвільних документів, створити всі необхідні умови для інвестора. А у нас як? Тобі потрібно – ти і розбирайся з людьми лоб в лоб. А ми вас підтримаємо. Потім. Мабуть. Якщо захочете. Я з такою упевненістю про це розповідаю, бо наша компанія має вже 27 підприємств по всій Україні. І там, де нам вдалось реалізувати наші інвестиції, це була заслуга зокрема й місцевої і обласної влади, яка усвідомлювала, як важливі додаткові прибутки для розвитку економіки області, розвантаження автошляхів у містах для збереження доріг і екології. Так ми зробили у Запоріжжі, де збудували три різних об’єкти з різних сторін Запорізької області, так зробили в Черкасах, Кременчуці, Херсоні, Києві та інших містах України. І сьогодні мешканці цих регіонів вдячні нашій компанії. Переконаний, що будуть вдячні нам і мешканці Миколаєва, тому що я чесний і перед ними, і перед мешканцями Матвіївки.
Можливо, мине час, і ті, хто сьогодні відмовчується, усвідомлюючи, у що перетворилась Матвіївка, зрозуміють і запитають себе: «Чому ми не боролися за «НІБУЛОН», чому не відстоювали розвиток нашого мікрорайону?». Такі випадки у моєму досвіді вже були. І повірте, дуже сумно за цих людей, за їхні втрачені можливості та зусилля.
Тож вирішувати Вам – мешканці Матвіївки!
Компанія «НІБУЛОН».