Данський урбаніст розробляє концепцію велосипедної інфраструктури Миколаєва

10:06

Откройте “Вечерний Николаев” в Google News и  Телеграм-канале

Данський урбаніст Мікаель Колвілль-Андерсен станом на квітень 2023 року працює над розробкою концепції велосипедної інфраструктури Миколаєва. Мікаель планує комунікувати з урядом Данії щодо підтримки реалізації пілотного проєкту.

Про це  Суспільному розповів комунікаційний менеджер “Агенції розвитку Миколаєва” Євген Гомонюк.

За словами Євгена Гомонюка, Мікаель Колвілль-Андерсен – велоактивіст, блогер, автор Ютуб-каналу про життя малих міст, з початку повномасштабного вторгнення тричі побував у Миколаєві. Чоловік допомагав волонтерам у рамках ініціативи “Bikes4Ukraine”, доставляючи велосипеди для українців з країн Європи.

Зі слів Гомонюка, з міського та державного бюджету гроші не витрачатимуть, допомога надійде від європейських в рамках співпраці з містом.

“Якщо ця концепція буде схвалена, або взята в роботу, то Мікаель має сам прокомунікувати з головним спонсором – урядом Данії. Миколаїв зацікавлений у такому проєкті, а у разі погодження данцями, то волонтер далі може працювати в цьому напрямку”, — сказав комунікаційний менеджер “Агенції розвитку Миколаєва”.

Фахівець розповідає, у Миколаєві є потреба у велоінфраструктурі.

“Велосипед – це не лише рекреація, розваги, це повноцінний транспорт. Наприклад, волонтери у віддалені райони й мікрорайони, де проблеми із громадським транспортом, використовували велосипеди з багажниками, розвозили пакунки. Коли навесні була бензинова криза, бачив чимало людей на велосипедах, це був єдиний альтернативний варіант кудись дістатись”, — говорить Євген Гомонюк.

Зі слів Євгена Гомонюка, серед опитаних миколаївців – 85 відсотків готові користуватись велосипедом у повсякденному житті частіше, ніж зараз, за умови безпеки пересування.

Перший заступник міського голови Віталій Луков говорить, що в Миколаєві немає велодоріжок, бо перші “довоєнні” спроби створити їх мали слабкий початок.

“На 2022 рік були плани побудувати близько 20 кілометрів велодоступної інфраструктури. Це не тільки безпосередньо велодоріжки, а й смуги або вулиці зі спільним використанням велосипеда й автомобіля на рівних. Це недорого і нескладно, достатньо встановити знаки з обмеженням швидкості до 30 кілометрів Тобто в деяких місцях це можна було зробити швидко”, — розповідає Віталій Луков.

За слів віцемера, міський голова Олександр Сєнкевич доручив у 2023 році при нанесенні й відновленні розміток на дорогах максимально врахувати рух велосипедистів.

“Ми вивчали досвід Одеси, наші фахівці побачили, як за останній рік одесити швидко зробили багато в розвитку велоструктури. Насправді, є багато перешкод в цьому напрямку. Втім, думаю, що найближчими місяцями містяни побачать зміни”, — говорить Віталій Луков.