
Про це повідомили в Державному агентстві відновлення та розвитку інфраструктури України.
Голова Агентства відновлення Сергій Сухомлин розповів, що під час аналізу проєкту водогону, який має забезпечити подачу води з Нової Одеси до Миколаєва на відстані 65 км, у техніко-економічному обґрунтуванні було виявлено помилки. Одна з них стосувалася проєктної станції забору води, яка, як він пояснив, є спорудою з насосним та іншим обладнанням, що забезпечує підйом води.
“Коли ми відкрили Google Maps, з’ясувалося, що це планувалася реконструкція старої станції, встановлення нового обладнання, капітальний ремонт будівлі та все інше”, — говорить Сухомлин.
З його слів, за десятки років навколо старої станції сформувався приватний сектор. Через це після реконструкції станції та завершення всіх робіт може виявитися, що об’єкт неможливо ввести в експлуатацію. Причиною цього є необхідність санітарної захисної зони навколо таких споруд, а через наявну забудову забезпечити її не вдасться.
“Пропрацювавши знайшли інше місце і на сьогодні ми закладаємо будівництво абсолютно нове. Це набагато більш дорого коштує, ніж зробити реконструкцію старої, але ми вимушені йти на цей крок”, — каже голова Агентства відновлення.
Другим важливим аспектом, за словами Сергія Сухомлина, стало розташування аварійних очисних споруд Нової Одеси вище за течією від запланованої станції забору води.
“Оскільки ці очисні споруди періодично здійснюють аварійні скиди, існувала б загроза, що Миколаїв, розраховуючи на чисту воду, змушений був би час від часу зупиняти водопостачання, чекаючи на завершення цих скидів. Через це було ухвалене рішення перенести точку забору води приблизно на 800 метрів далі, що спричинило додаткове подовження водогону”.
Далі, під час аналізу, розповів посадовець, виявилося, що проєкт передбачає дві стадії: першу — будівництво водогону, а другу — реконструкцію Миколаївського водосховища, яка поки що не запланована. Водночас водогін мав завершуватися приблизно за шість кілометрів від міста.
“Побудувати водогін, який не зайде в Миколаїв, на нашу думку, — не зовсім правильне рішення. Почали переробляти і, у співпраці з Миколаївським водоканалом та обласною адміністрацією, прокладаємо водогін безпосередньо до очисних споруд Миколаєва. Це також додаткові кошти, які потрібно закласти”, — говорить Сергій Сухомлин.
У проєкті також передбачено будівництво двох додаткових насосних станцій через перепад висоти, оскільки найвища точка, на яку необхідно підняти воду перед подачею до Миколаєва, становить 109 метрів.
За словами посадовця, ці станції включали насосне обладнання та інші необхідні споруди для водогону. Водночас у початковому проєкті не були передбачені частотні перетворювачі, що могло вплинути на ефективність роботи системи.
“Перетворювач потрібен для того, щоб синхронізувати роботу насосного обладнання, забезпечити плавний запуск і подачу води. Таким чином можна узгодити роботу очисних споруд Миколаєва та всіх станцій — від підйому води до її перекачування через кожну станцію”, — розповідає голова Агентства відновлення.
Сергій Сухомлин каже, наразі, за попередніми оцінками, вже є фактично нове технічне завдання, і загальна сума проєкту становить приблизно п’ять мільярдів гривень.
“Це от такий перший етап, який ми на сьогодні вже відпрацювали. Найближчим часом почнуться безпосередньо будівельні роботи. Ми реально оцінюємо, що можемо побудувати і здати в експлуатацію цей водогін до серпня”.