Больова точка. Відкрите звернення яхтсменів Миколаєва

17:24

Откройте “Вечерний Николаев” в Google News и  Телеграм-канале

ВІДКРИТЕ ЗВЕРНЕННЯ ЯХТСМЕНІВ МИКОЛАЄВА
28.08.2024
Голові з питань прав людини, дітей, сім’ї ,законності, гласності, антикорупційної політики, місцевого самоврядування, депутатської діяльності та етики
Кісільової О.В.
Шановна Олена Василівна,
До Вас звертається ГО «Яхт-клуб «Стрілка», який налічує 75 яхтсменів (серед яких пенсіонери та учасники бойових дій) з приводу створення належних умов користування базами стоянками у місті Миколаєві. Той занепад, який ми спостерігаємо з водною інфраструктурою у місті, багато у чому залежав від неефективного управління власністю громади, яке призвело до того, що у місті з славетною водною історією розвиток маломірного транспорту перестав бути конкурентним з іншими прибережними містами України.
При розробці проекту Закону України «Про внутрішній водний транспорт», у якому брали участь представники водної галузі, був врахований аналіз проблем, що заважають розвитку водного транспорту у різних прибережних містах України. Передбачені норми, які були спрямовані на проведення реформ з метою створення сприятливих умов для задоволення потреб громадян у доступному користуванні водним транспортом, що враховують принципи, які відповідають вимогам Європейського Союзу.
Статті 1,42 Закону розділили порядок організації та експлуатації баз стоянок для малих суден та спортивних суден, що займаються виключно спортивною діяльністю. Відповідно до Закону порядок експлуатації баз для малих суден визначається та затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері внутрішнього водного транспорту. А порядок експлуатації баз стоянок для спортивних суден визначається та затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері фізичної культури. Використання баз стоянок, що відкриті не в установленому цим Законом порядку, забороняється. (Відповідне роз’яснення Державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України додається). Таким чином, не приведення баз стоянок плавзасобів до встановлених вимог призведе до заборони їх експлуатації та виходу на воду суден, що розміщуються на базах.
Як стало відомо, до вашої комісії направлено звернення начебто від батьків спортивних шкіл про порушення прав дітей, які можуть виникнути у випадку приведення баз стоянок до вимог законодавства. Це не перша спроба «маніпуляції на дитячій темі», що зорганізуються адміністраціями спортивних шкіл, яка повністю не відповідає дійсності з наступних причин:
У Миколаєві, як у інших прибережних містах України. малі судна та спортивні судна розміщуються на одних земельних ділянках у прибережних зонах. Зазвичай місця швартування та базування плавзасобів у прибережних зонах обмежені у зв’язку з встановленими морехідними вимогами (відповідними глибинами, швидкістю течії ,захисту від вітру та ін.). Дитячі школи. що створювалися на базах. ніколи не заважали власникам великих яхт, а великий яхтинг ніколи не міг створювати якісь неподобства юним яхтсменам.
Для того, щоб у цьому переконатися. достатньо відвідати бази та побачити. що дитячі маленькі яхти і байдарки зберігаються у елінгах та спускаються з сліпів на воду. А великі яхти користуються причалами, а взимку зберігаються на пірсах. Крім того, дорослий та дитячий яхтинг завжди був пов’язаний єдиним процесом. Тому що діти навчалися на маленьких вітрильниках та байдарках з мрією перейти на великі яхти та катери. І більшість дорослих миколаївських яхтсменів пройшли свій шлях через дитячий та юнацький спорт.
Вимога закону щодо розділення правил відстоюю суден, комерційного процесу їх зберігання та обслуговування від тренерської та спортивної діяльності ніяким чином не змінює або обмежує діяльність дитячих спортивних шкіл та спортивний процес. Мова йде лише про організаційні зміни, відмінності при зберіганні, вихід на воду та контроль норм безпеки.
Єдина причинаю. з якої не перший рік зорганізується ця «надумана проблема».- це небажання адміністрацій шкіл позбутися права «непрозорого» використання коштів. що оплачують яхтсмени за зберігання плавзасобів, як того вимагає реформування. передбачене Законом України «Про внутрішній водний транспорт ». Це і є одним з головних наслідків того, що. незважаючи на щорічні внески власників суден. водна інфраструктура не відновлювалася роками та знаходиться у аварійному стані.
Розпорядженням Миколаївського міського голови створена робоча група з вивчення питання реформування баз стоянок міста. у яку увійшли усі охочі депутати Миколаївської міської ради. Якщо представники вашої комісії зацікавленні у фаховому розгляді цього питання. запрошуємо долучитися до роботи робочої групи, метою якої є врахування інтересів як дорослих. так і юних яхтсменів при реалізації вимог законодавства.
Сподіваємось. що при розгляді цього питання вашою комісією. що надає свої висновки та рекомендації Миколаївській міській раді з питань законності та антикорупційної політики. Ви приймете виважене рішення. Від якого залежить вихід на воду більш як 100 яхтсменів, припинення руйнування причальних споруд та прозоре використання коштів. які. незважаючи на кризовий період у воєнний час. регулярно сплачують судновласники для відновлення водної інфраструктури Миколаєва.
З повагою.
від імені колективу ГО Яхт-клуб «Стрілка»
Командор клубу – Мірошник Сергій Петрович